پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261930
افرادي که حماس را مقصر جنايات غزه مي‌دانند تاريخ را از وسط خوانده‌اند
تاریخ انتشار : 1402/08/17 12:47:06
نمایش : 682
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به کساني که حماس را مقصر جنگ اخير در غزه مي‌دانند، گفت: اين افراد تاريخ را از وسطش مي‌خوانند، يعني نمي‌دانند و بايد قبلش را بخوانند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ مرتضي صفار هرندي عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در برنامه تلويزيوني «به افق فلسطين» با اشاره به جنايت‌‌هاي اخير رژيم صهيونيستي در غزه، گفت: يک صحنه‌اي را ديدم که بسيار آزارم داد، شايد امثال ما غالباً با تکه پاره شدن اجساد مظلومان متأثر شويم. امروز بنده بابت قربت يک بچه‌اي که براي پناه گرفتن، آغوش پيدا نمي‌کند، متأثر شدم و فکر مي‌کنم اين تابلوي اصلي مردم فلسطين است.

وي افزود:‌ آن طرف بالاخره يک بچه‌اي پناه برده به برادرش يا بزرگتري، ولي اين بچه دو ساله هيچکس را نداشت که به آن پناه ببرد. اين‌ها را ما در جاهاي ديگر نديده‌ايم. از آن طرف حالت بلوغي که ما در آن بچه‌هاي کوچک در مواجهه با اين سختي‌ها مي‌بينيم، خداوند را شکر مي‌کنيم.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: با ديدن اين صحنه‌ها، ياد کلام نوراني حضرت زينب مي‌افتيم که ايشان مي‌فرمايند «ما رأيت الا جميلا»؛ بنده فکر مي‌کنم زبان حال مردم غزه همچنان همين است.

صفار هرندي در پاسخ به کساني که حماس را مقصر جنگ اخير در غزه مي‌دانند، عنوان کرد: اين افراد تاريخ را از وسطش مي‌خوانند، يعني نمي‌دانند و بايد قبلش را بخوانند. خودِ رزمندگان حماس پاسخ اين را داده‌اند و گفته‌اند يک عمري اسرائيل يک سويه مي‌آمد و ما را مي‌زد و قتلگاه‌هايي که راه انداخته بود از اول تاريخ فلسطين تا به امروز فراوان بوده است.

وي ادامه داد: در همين دوره‌اي که براي دوره معاصر ما است و در اين حملاتي که اسرائيلي‌ها به غزه در دفعات قبل انجام داده‌اند، در همه آن‌ها همين جنايات را انجام داده بودند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تأکيد کرد: حماس وقتي که اقدام کرد، البته جداي از اينکه گفته مي‌شود از قبل اطلاع داشتند که اسرائيل در تدارک يک کار جديد است، اصلاً طرح اخراج مردم از غزه مربوط به عکس‌العمل مقابل طوفان‌الاقصي نيست، بلکه طرح آماده شده اسرائيل بوده که الان در پيش دارد و انجام مي‌دهد و الآن حماس پيش‌دستي کرده است.

صفار هرندي افزود: آيا به خاطر آنکه پيش‌دستي کرده و مي‌دانستند که اسرائيلي‌ها مي‌خواهند در آينده جنايت جديدي رقم بزنند، مستوجب سرزنش است، اين فرمانده از حماس مي‌گفت ما که قرار است بميريم، خب يک جور ديگر اين اتفاق بيفتد و يک جور ديگر به شهادت برسيم و براي دفاع از کشورمان تا آخرين لحظه بجنگيم.

وي  گفت: هيچ جاي دنيا کسي را که براي بقاي خودش تلاش مي‌کند را نکوهش نمي‌کنند و اين يک اصل مهم است.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه گفت: خدا رحمت کند خالق اثر ماندگار مرحوم سيف‌الله داد که فيلم بازمانده را ساخت. حقيقتاً‌ اين جزو آثار ماندگار سينماي ما و جهان تلقي مي‌شود.

صفارهرندي افزود: گمان نمي‌کنم دوستان ما که الآن در وزارت ارشاد يا در دولت هستند، ضد اين انگيزه را داشته باشند و حتماً آن‌ها هم همراه هستند، گاهي يک سوءتفاهم‌هايي فاصله‌ها را ايجاد مي‌کند و بايد اين سوءتفاهمات برطرف شود.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در پايان خاطرنشان کرد: اميدوارم وزارت ارشاد به زودي موانع ساخت فيلم سينمايي «بازمانده 2» را برطرف کند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html